lauantai 22. tammikuuta 2011

Phuket, Shoppiiiiing ja Oksennus








Tässä kuvia meidän hotellihuoneesta Phuketissa, Chalongissa. Jos haluaa majoittua sataman läheisyyteen on kolme tosi hyvää hotellia jota voin suositella; tämä kyseinen Ao Chalong Inn (sisko eli siis se mihin sä tuut ;) ), Mansion sekä 7-inn. Mansionissa on halvinta ja huoneen saa jollain about vähän alle 300 bahtilla, Ao Chalong Innissa maksaa 800-900 yleensä ja 7-innissä sellanen 500-700. Olettekin nähneet jo kuvia 7-Innistä koska siellä majottauduin siis ihan ensimmäisinä Thaimaa päivinäni :)

Ao Chalong Inn oli todella mukava hotelli ja tuntui ihan LUKSUKSELTA! Ah oikeasti. Ei ötököitä, NORMAALIT sisustusmateriaalin, LÄMMIN SUIHKU (!!!!) ja vaikka mitä. Nam. Meille hinta oli 900 koska unohdettiin kertoa olevamme staffia mutta se jaettuna kahdella tekee euroissa sellaiset 12 euroa yöltä joten ei paha todellakaan. Huoneessa oli myös iso terassi joka näytti tosi kivalta vaikka olikin kadun puolelle josta tuli yöllä aikamoista meteliä. Tämä ei kuitenkaan haittanut koska oltiin kyllä taas niin väsyneet harkkaritytöt ja nukahdettiin heti kun vaan päästiin hotellille :D

Tultuamme Phuketiin heitettiin ensimmäisenä pyykit pesulaan. Täällä Saarella ei siis tosiaan ole pesuloita johtuen siitä että täällä ei ole lämmintä vettä. Kylmällä vedellä tietysti vaatteita voi pestä ja mä oon pessyt alusvaatteita nyrkkipyykillä (mun lavuaarissa ei ole tulppaa mutta onneksi nää selviytyjät täällä tietää että pieni pussi täynnä hiekkaa menee tulpasta) mutta eihän siitä tietenkään tule samanlailla puhdasta. Heitettiin siis pyykit pesulaan, käytiin Raya Diversin Phuketin toimistossa, kamat hotellille ja sitten taksilla kohti Phuket Townia ja EXPOOOOOOta! Expoo on sellainen ihan älyttömän iso halli jossa sijaitsee tosi paljon erilaisia vaate-koru-kenkä-laukku yms kojuja. Siellä vierähtikin muutama hassu tunti. Tässä vähän matskua mitä ostin sieltä:


Korukello. Rannekoru jossa roikkuu pieniä palloja, sydämiä, simpukoita ja tuo kellon osa. Ihan täydellinen valinta mulle, joka en osaa oikein pitää kelloa. Maksoi 100 baht (1euro on n.38 bahtia)


Lompakko. Näitäkin oli miljoona erilaista ja tuun ostamaan ehkä vielä muutaman.... 100 bahtia tämäkin

Merimiesmekko! One size mutta myyjä vakuutti että se venyy paljon. No onneksi venyy ja se oli ihan sopiva! Muistaakseni 300 bahtia

Riikinkukkomekko. Kuva on vähän huono (jäätävän väriset nää kämpän seinät) mutta toi on ihananana. Maksoi n. 300 bahtia myös

Ruskea toppi, n.200 bahtia

Ihana ihana hellemekko, 100 bahtia!

Lisäksi ostin släbärit sillä oon saanut tosi paljon kettuilua siitä ettei mulla oo Saarelle tyypillisiä asusteita kuten släbäreitä tai drybagia, no, nyt on molemmat!

Shoppailujen jälkeen lähdettiin syömään pizza kakstonniseen (Sofia voi varmaan korjaa jos tää nimi on nyt väärin :D?), se on siis vissiin saksalainen ravintola jonka listoilta löytyy kaikenlaista kuten PIZZAA jota lähettiin tarkoituksella hakemaan. Om nom nom, ei oo maistunu aikoihin niin hyvältä. Täällä kun on syönyt nyt tasan 22 päivää joka päivä riisiä niin alkaa vähän tökkimään... Ruuan jälkeen mentiin siis suoraan hotellille nukkumaan. Chalongissa tuo yöelämä ei oo edes niin pahaa mitä se muualla on mutta silti mun mielestä sen kattominen on tosi inhottavaa.. tai silleen, vanhat länkkärit (länsimaalaiset) istuu nuorten paikallisten tyttöjen kanssa siellä ja yh, kuvottavaa. Ja tosiaan tää ei siis oo pahinta mitä Thaimaassa tuon asian suhteen tapahtuu kuten tiedätte... muutenkin sellainen että kun kävelee kadulla niin jengi huutaa baareista "OH SEXY LADIEEEES, COME HERE". Niin, siis naiset huutaa. Kyllä siellä joku länkkärimieskin innoistu huutelemaan että mitenköhän mä näytän tutulta, "Oh yeah now I remember, I slept with you last night". Joo morjens..... jäätäviä ihmisiä.

Aamulla sitten pirteänä kuten kuvasta näkee laivalla takaisin kohti kotia. Kuvassa muuten näkyy toi mun drybag vasemmalla. Niitä on eri kokoisia, mun on 15 litranen ja sinne menee aika hyvin tavaraa. Pointtina siis se, että toi kääritään kiinni ja sitten se on vedenpitävä JA kelluva eli jos se joutuu veteen niin ei huolta, jengi säilyttää noissa läppäreitä yms tärkeitä asioita eikä ne kastu.
Siellä näkyy horisontissa meidän Saari! Tällä kertaa merimatka Phuketiin ja takaisin oli paljon mukavampi kuin viimeksi! En tiedä johtuiko isommasta veneestä vai paremmasta kelistä mutta en voinut pahoin, jee. Oli ihanaa käydä Phuketissa ja haluaisin sinne ensi viikonlopuksi silleen että olisin pe-su. Puhuttiin kuitenkin Tytin kanssa laivassa (selkeästi en osaa päättää käytänkö laiva vai vene sanaa) että vaikka Phuketissa oli ihanaa, oli tosi kiva palata takaisin Saarelle. Tää on kuitenkin niin pieni ja päivä päivältä kotoisampi ja tutumpi.

Mun 18 päivän työputki katkesi tänään sillä tulin yön aikana sairaaksi. Oksensin 8 tuntia ja mulla ei ole oikeasti _koskaan_ ollut noin kauhea olo. Se oli tosi pelottavaa, sillä vietin oksentamisten välillä aikaa 5-10 minuuttia sängyssä itkien ja sitten raahauduin taas vessaan. Jos koitin juoda vettä se tuli heti ulos. Mulla oli niin paha olo etten voinut edes maata, se oli ihan kauheaa. En tiedä täysin mistä se johtui sillä syötiin ja juotiin eilen muiden kanssa samoja asioita ja mä oon ainoo joka sairastu. Toisaalta, oon tähän asti vetäny kaikkea mitä kirjoissa lukee että pitäisi välttää esim. jäät,majoneesit ja puoliraa´at kananmunat. Iskä kuitenkin sanoi heti alussa että kyllä niitä voi syödä kun kattoo vaan että missä syö. Aikasemmin ei oo ollu täällä mitään ongelmaa mitä nyt parina kertana vatsa vähän kipeä mutta tänään oksensin sitten näiden kaikkien viikkojen edestä. Nyt olo on parempi ja oon juonut vettä, mehua, Gatoraden, vissyä ja syönyt sipsejä. En oo syönyt ruokaa nyt 21 tuntiin ja pikkuhiljaa olisi vähän nälkä.... en kuitenkaan haluaisi toistoa tosta aamuisesta. Äh, kusipää bakteerit.

5 kommenttia:

  1. Toivottavasti voit jo paremmin ja ruoka maistuu! On kiva lukea tätä sinun blogiasi, aivan kuin olisit joku oikea tuttuni! =)

    VastaaPoista
  2. Pizza 2000, hurraa! Sielt saa ihan sairaan hyvää semmost pitsaa mis on tsatsikia, omnomnom. Mäki olin tuol Ao Chalong Innissä ja mua vähän hävetti ku mun matkalaukku paino 20kg ja ne thaikkutytöt tarjoutu kantaa sen sinne yläkertaan.... :D

    VastaaPoista
  3. Sofia haha voi ei :D Miten aiot selvitä takaisin Suomeen ilman että menee raja yli? Pitääkin kokeilla sitä tsatsikipizzaa ens kerralla!

    Ja sinä Anonyymi, henkilöllisyyspaljastukset otetaan vastaan! Voin jo paremmin, kiitos :)

    VastaaPoista
  4. En mä todellakaan tiedä :---D Mun seuraava missio on kylläkin matkalaukun raahaaminen sinne Dwelliin. Toivon et oon jossain ekas kerrokses, koska ne rappuset on tuskaa. Kaiken lisäks mul on viel enemmän nyt tavaraa ku sillon ku tulin, oh my oh my! :D

    VastaaPoista
  5. Mun kaverilla olisi yksi toive, hän haluaisi nähdä miltä toi merimiesmekko näyttää päällä. :) Se lukee kans tätä sun blogia ja saattais haluta ittelleenki samanlaisen mekon. :D

    VastaaPoista