sunnuntai 30. tammikuuta 2011

Täydellinen viikonloppu

Moikka!

Kirjottelen juuri vartioidulla alueella sijaitsevan kaksikerroksisen omakotitalon yläkerrasta ja voin kertoa, että ei haittaa yhtään olla täällä! Tulin siis viettämään ensimmäisiä vapaapäiviä n. 23 päivän työputken jälkeen tänne Phuketiin. Saavuin perjantai iltapäivänä ja takaisin lähden huomenna aamulla. Viikonloppu on ollut ihan mahtava ja olin todella tän tarpeessa (jos viime öistä valvomista ei lasketa..).

Oon viettänyt yöni siis täällä ns. "BB-talossa" kuten Diversin työntekijät tätä nimittävät. Täällä asuu tällä hetkellä 4 Diversin työntekijää mutta parhaimmillaan talossa on asunut 8 tai yli... Tää talo on aivan uskomaton ja etenkin verrattuna tohon mun bungalowiin, "aika" luksusta. 3 makuuhuonetta sekä yksi makuutila yläkerrassa, 3 vessaa, olohuone, 3 keittötä jne.. toi kolme keittiötä on oikeesti aika koominen koska viimeisin keittiö on ihan tajuttoman iso ja siitä saisi ihan megakokoisen makuuhuoneen. Nojoo mutta anyway, en saa nyt vielä kuvia koneelle joten nyt luvassa vähän kerrontaa mitä ollaan tehty viikonlopun aikana ja huomenna sitten kuvia :)

Saavuin perjantaina siis Saarelta tänne Phuketiin ja suuntasin pyykkien viennin ja puheajan latauksen jälkeen Sofian ja erään Sofian kaverin kanssa syömään. Voitte varmaan kuvitella miten upealta tuntui syödä spaghetti carponada. Olin päättänyt, etten söisi thairuokaa tällä reissulla (lupaus ei ihan pitänyt paikkaansa koska budjetille edullisempaa on syödä thaikkuruokaa). Ruokailun jälkeen suunnattiin vielä jätskille aivan upeaan jätskibaariin ja sieltä tänne Sofian luokse. Nopeasti vaihdettiin vaatteet ja sitten suunnattiin erään Sofian toisen kaverin ja kolmen aussipojan kanssa istumaan iltaa. Päädyimme illan aikana katsomaan thai boxingia sillä pääsimme ilmaiseksi sisään. Aluksi olin hieman järkyttynyt kun huomasin, että ensimmäiset kisaajat olivat iältään n.10 vuotiaita. Thai boxing ei kuitenkaan ollut niin väkivaltaista kun olin ajatellut, vaan keskittyi enemmän juuri taktiikkaan. Katsottiin pari matsia ja sitten suunnattiin Kata Beachille istumaan vielä hetkeksi iltaa ennen nukkumaan menoa.

Lauantaina Sofia kiirehti aamusta töihin mutta mä sain jäädä ensimmäistä kertaa aikoihin nukkumaan ilman kelloa. Lisäksi Sofian sänky on niin paljon pehmeämpi kuin mihin oon tottunut, joten nukuin todella hyvin. Suuntasin kuitenkin ajoissa aamupalalle ja koska Sofialla oli hyppyvuoro (4 tuntia keskellä päivää vapaata), lähdettiin poolille ottamaan aurinkoa. Vaikka laitoin rasvaa paljon, punetuin jälleen kuitenkin rintakehästä ja siksi sainkin eilen kuulla lempinimiä joko "Little miss sunburn" tai "tomato" :D

Poolilla hengailun ja syömässä käymisen jälkeen suuntasin Villa Marketiin ostamaan kaikkea kivaa Saarelle (tosin oon syönyt nyt jo suurimman osan niistä). Saarella hinnat ovat usein jopa kolminkertaiset Phuketin hintoihin verrattuna joten säästöön kannattaa ostaa mm. karkkia, sipsejä, juotavaa.. jne mitä nyt tarvitseekaan. Mun pussiin lähti mm. Werthers Orginal kermakaramelleja (mitä ihmettä, en ikinä syö näitä Suomessa?), Menthoseja, sipsejä, kaakaopusseja, rauhoittavaa aloevera rasvaa, kynsilakan poistoainetta, suihkugeeli, kasvopyyhkeitä (niitä joissa EI lue whitening) ja nuudeleita. En ole ostanut tällä reissulla yhtään vaatteita mikä on kyllä ihan hyvä, jos haluan joskus saada kaiken mahtumaan mukanani Suomeen.

Shoppailun jälkeen tulin yksinäni takaisin tänne taloon ja ryhdyttiin muiden tyttöjen kanssa järjestelemään yhden tytön synttäreitä. Illalla täällä oli siis pippalot, joita oli myös Solar kuvaamassa. Niille jotka eivät tiedä, niin täällä kuvataan "Paratiisi" nimistä realitysarjaa, joka kertoo Raya Diversin työntekijöistä ja heidän elämästä. Sarja tulee vissiin ma-to subilta maaliskuun alusta lähtien. Sarjaa on kuvattu Saarella vain muutaman kerran ja molemmilla kerroilla oon juossut kameraa pakoon. Jotenkin mielestäni ei vaan ole luonnollista seistä siinä ja tehdä töitä kun kamerat pyörii vieressä. Anyway, jatkettiin iltaa Patongille aka. diskohelvettiin kuten joku voisi sanoa. Ihan älyttömästi ihmisiä ja helposti jopa 200 eri baaria tien varrella. Onneksi olin selvinpäin, sillä alkoholin vaikutuksen alaisena ei tuolla todellakaan haluaisi olla. Mentiin ensin osittain suomalaisomistuksessa olevalle Beach Clubille ja sieltä paljon puhuttuun Seductioniin.

Beach Clubilla tapasin, kappas kappas, yhden todella mukavan aussipojan. Nähtävästi tuntuu olevan ausseilla suosiossa tää Thaimaa. Siitä sitten "mate" vain mukaan ja Seductioniin joka oli niinkin siisti paikka että 20 min jälkeen todettiin että voisi lähteä kotiin. Tultiin siis tänne hengailemaan ja oon nukkunut tasan puoli tuntia koko yönä, tai siis aamuna. Aussit on vaan ihan älyttömän rentoja ja niillä on aina jotain ihan ihme tarinoita kerrottavana. Lisäksi mulla oli hieman ulkopuolinen olo, joten oli kiva hengata jonkun kanssa joka on yhtälailla ulkopuolinen jutuista. Nyt tosin harmittaa, että kun taas tapaa jonkun ihan huipun tyypin niin se tietysti lähtee heti takaisin ja mä jään tänne. No, niihän se menee aina.


Tänään oon hyvin vastahakoisesti sanonut aussiheipat (tosin kyseinen mate lupasi maksaa osuutensa taksista ja jos puhelua ei kuulu niin on ainakin syy lähteä perimään velkoja Melbourneen :))) ) ja äsken olin Sofian kanssa syömässä. Sofia on töissä 7 asti ja mä päätin tulla hengailemaan tänne kämpille ja yrittää olla nukahtamatta. Me nukuttiin Sofian kanssa jo Sofian hyppytuntien aikana pari tuntia ja nyt on niin kooma-olo. Huomenna lähtee vene aamu 9 kohti Saarta ja sitten alkaakin taas se arki. Mulla on ollut täällä niin kivaa, että haluaisin vielä jäädä. Tuntuu kuin olisi lomalla ja tekemistä on paljon enemmän. Toisaalta on kuitenkin kiva mennä Saarelle koska siellä kaikki asiat alkaa olemaan jo tuttuja ja se tuntuu kodilta. Kohtahan alkaa jo hiihtolomakausi ja sitten on varmaan kädet täynnä ennenkuin hiljentyy ja alkaa low season. Nyt voisin kuitenkin lopetella tän romaanin, huomenna palaan samoihin asioihin kuvien muodossa. See ya!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti